onsdag 15. mai 2013

Oppdrag 27: Opptur!


I dette oppdraget skal jeg skrive om en tur som heter opptur.

Opptur er en tur som går over hele landet. Det arrangeres en gang i året på hvert sted. Her i Rogaland arrangeres det en gang i året. Turen er for alle 8.klassinger. Denne turen som arrangeres i Rogaland er 8 km lang med veldig opp og ned terreng. På denne turen i Rogaland var det 2000 åttendeklassinger som var med og disse var fordelt på 17 skolen. Alle disse elevene skulle innom tre nuter. Den starter på Dale og går først bort til Gramstad hvor det serveres pølser og en flaske med vann. Turen går så videre til Vatne leiren. Når en kommer fram til Vatne leiren så er det forskjellige leker som du kan være med på og det er en scene hvor du kan optre vis du har et talent. På Gramstad så får du en drikkeflaske, og vis du passer på den helt til du kommer til Vatne leiren med korken på så kan du bytte den inn i en is vis du har lyst på.

Sånn var min dag på opptur:
Sist tirsdag så var klassen min og hele 8.trinn på skolen med og gikk denne turen. Vi ble fraktet med buss fra skolen 08.15. Bussen gikk til Dale hvor den stoppet og satte oss av. Vi begynte og gå og den første nuten vi skulle innom var Dalsnuten. Vi fikk et deltaker kort for det viste hvor vi skulle gå. På dette kortet skulle vi bruke når vi kom opp til hver enkel nut. Vi fikk et klipp i kortet når vi hadde komt opp til en og en nut. Denne turen hadde et veldig opp og ned terreng. Opp til Dalsnuten gikk det bare rett opp hele tiden og det var veldig bratt enkelte steder. Jeg gikk med 3 andre venniner av meg, og når vi kom fram til Gramstad og hadde vært innom to nuter fikk vi vite at vi var de første jentene som hadde komt. Vi tenkte at nå må vi bare spise pølsene våres og komme oss avgårde sånn at vi blir de første jentene som kommer i mål. Vi gikk og gikk og det siste stykket før vi skjønte at vi var fremme fikk vi plutselig veldig mye energi og begynte å gå fortere og fortere. Når jeg så mål skiltet sprang jeg frem og jeg var den første jenta som kom inn. Vi gikk på 2 timer og 20 min. Vi satte oss fornøyd ned og begynte og spise maten vårs og etterpå gikk vi litt rundt og prøvde de lekene som de hadde der, Etter ca 1 time ble det undeholdning med noen som rappa på scenen.





Dette var litt bilder på turen:)

http://www.minskole.no/minskole/lundehaugen/pilot.nsf/VReadArt/8085BEBCBA6EF2FCC1257B6A0046D54C?OpenDocument&u=Forside

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar